ALGEMENE VOORWAARDEN
Laatste update: 13/04/2025
Welkom op de website van Jae Solutions. Door gebruik te maken van deze website en/of onze diensten gaat u akkoord met de onderstaande algemene voorwaarden. Gelieve deze zorgvuldig te lezen.
​​
​
ARTIKEL 1. TOEPASSING ALGEMENE VOORWAARDEN
Deze algemene voorwaarden gelden op alle aanbiedingen van en overeenkomsten met JAE Solutions, ongeacht strijdige bepalingen vermeld op documenten van de klant. Door het plaatsen van een bestelling (en/of betaling) erkent de klant de algemene voorwaarden van JAE Solutions te aanvaarden. ​
​​
​
ARTIKEL 2. AANBIEDINGEN, OFFERTES & ORDERBEVESTIGING
Alle aanbiedingen en offertes van JAE Solutions zijn vrijblijvend tot op het ogenblik van de aanvaarding door de klant. Offertes blijven geldig tot eenendertig (31) kalenderdagen na offertedatum tenzij anders vermeld. De offerte is niet deelbaar en kan bijgevolg niet opgesplitst worden tenzij anders vermeld. Een samengestelde prijsopgave verplicht JAE Solutions niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.
​
Een overeenkomst komt tot stand wanneer de klant de offerte ongewijzigd binnen de veertien (14) dagen voor akkoord ondertekent en terugzendt aan JAE Solutions of wanneer de klant een orderbevestiging doorgeeft aan JAE Solutions. Elke bestelling of orderbevestiging door de klant, verbindt de klant. De nieuwste overeenkomst vervangt alle eerder afgesloten en/of mondelinge akkoorden. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor de toekomstige opdrachten.
Al mijn prijzen besproken (geschreven en ongeschreven) en overeengekomen zijn exclusief BTW tenzij anders overeengekomen. De BTW (21 procent) is weergegeven bij de facturatie. ​
​​
​
ARTIKEL 3. ANNULATIE VAN DE BESTELLING
De annulatie van een bestelling door de klant is mogelijk zolang JAE Solutions zijn werkzaamheden nog niet heeft aangevat en mits betaling van een schadevergoeding van 10%. Bovenop de schadevergoeding zullen de reeds uitgevoerde werken en aankopen in rekening gebracht worden.
​
U kunt de hosting van uw website en/of mailservice op elk moment stopzetten en verzoeken om annulering. De effectieve datum en tijd voor een dergelijke annulering is de datum en tijd waarop u het annulerings proces op de JAE Solutions hebt voltooid, en de effectieve datum voor annulering van Betaalde Diensten is aan het einde van de abonnementsperiode van dergelijke Betaalde Diensten. Niettegenstaande iets dat het tegendeel bewijst in het voorgaande, zal met betrekking tot abonnementen op Verlengende Betaalde Diensten, een dergelijk abonnement alleen worden stopgezet bij het verstrijken van de respectieve periode waarvoor u reeds betaling hebt verricht. Aangezien het annulerings proces enkele dagen in beslag kan nemen, dient het annuleringsverzoek ten minste veertien (14) dagen voor het verstrijken van de op dat moment lopende serviceperiode te worden ingediend om de volgende automatische verlenging en de bijbehorende kosten te voorkomen.
​
Het niet naleven van de algemene voorwaarden van JAE Solutions en/of het niet betalen van een verschuldigde Vergoeding geeft JAE Solutions het recht om uw Gebruikersaccount en Gebruikersplatform (of bepaalde functies daarvan) op te schorten (totdat volledige betaling heeft plaatsgevonden) of te annuleren, evenals de levering van enige gerelateerde JAE Solutions Diensten of Diensten van Derden aan u.​
​
​
ARTIKEL 4. LEVERING
Na afloop van de uitvoering van de Opdracht verbindt de Klant zich ertoe de door JAE Solutions geleverde prestaties goed te keuren of voorbehoud te maken indien de prestaties niet voldoen. De Klant wordt geacht op de Opdracht stilzwijgen te hebben aanvaard en goedgekeurd indien de Klant aan het einde van de uitvoering van de Opdracht geen voorbehoud maakt binnen de tien (10) dagen. De risico-overdracht vindt derhalve plaats zodra de Klant de Opdracht zonder voorbehoud ontvangt.
Indien de partijen uitdrukkelijk een bindende leveringstermijn zijn overeengekomen, afspraken over (tussentijdse) deadlines worden van tevoren schriftelijk afgesproken in overeenkomst, wordt deze termijn verlengd indien de klant in gebreke blijft om informatie, documenten, originalen, beelden (tijdig) over te maken en de verbeterde proeven (tijdig) te aanvaarden, of indien de klant bijkomende bestellingen plaatst. De klant draagt er dan ook zorg voor dat alle gegevens, waarvan JAE Solutions aangeeft dat ze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de opdracht, tijdig worden aangeleverd.
De datum van levering (de zogenaamde "deadline") wordt slechts als aanwijzing opgegeven en bindt JAE Solutions niet. Vertraging in de levering geeft de klant geen recht op schadevergoeding of prijsvermindering noch op ontbinding van de overeenkomst.
​
​
ARTIKEL 5. BETALINGSMODALITEITEN
​
Alle facturen zijn betaalbaar op hun vervaldag door overschrijving op het rekeningnummer van JAE Solutions (vermeld op alle facturen). Al mijn facturen zijn betaalbaar binnen veertien (14) dagen, tenzij anders overeengekomen.
Tenzij anders overeengekomen (schriftelijk vermeld in de overeenkomst) dient de klant bij elke bestelling een voorschot te betalen van 30% van het factuurbedrag. Na goedkeuring van ontwikkelde product(en) en / of dienst(en) is de klant 70% van het factuurbedrag verschuldigd. Nadat de klant het geleverde product of dienst heeft goedgekeurd worden verdere veranderingen aan het product of dienst niet meer kosteloos uitgevoerd.
​
JAE Solutions is gerechtigd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen en/of de toegang tot de diensten (bijvoorbeeld de website) geheel of gedeeltelijk en al dan niet tijdelijk te blokkeren, indien de klant één of meer van zijn verplichtingen voortspruitende uit de opdracht geheel of gedeeltelijk niet nakomt (zoals een niet-betaling van de factuur) zonder dat de klant aanspraak kan maken op terugbetaling van vooruitbetaalde vergoedingen of enigerlei schadevergoeding. JAE Solutions zal in elk geval de klant hiervan op de hoogte stellen. Elke vertraging in de betaling door de klant maakt alle verschuldigde sommen ineens opeisbaar. De klant mag in dat geval de door JAE Solutions gemaakte creaties niet gebruiken. Tevens vervallen alle toegestane kortingen bij het niet respecteren van deze algemene verkoopsvoorwaarden. Verder is JAE Solutions gerechtigd de overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling en van rechtswege met onmiddellijke ingang te beëindigen in het geval de klant in staat van faillissement is verklaard, de klant een gerechtelijk akkoord heeft gevraagd of aanvaard, of meer algemeen de klant in staking van betaling verkeert. ​Niet betaalde facturen kunnen worden toevertrouwd aan een incassobureau. De daaraan verbonden administratiekost komen volledig ten laste van de in gebreke blijvende debiteur.
​Projecten die on hold zijn gezet door de klant geven geen aanleiding tot schorsing van betaling. Voor projecten die langer dan zes (6) weken gepauzeerd worden, wordt er een restart fee aangerekend à rato van de tijd die nodig is om het project terug op te starten.
​​
​
ARTIKEL 6. KLACHTEN - PROTEST VAN DE FACTUUR
​​
Elk protest dient per gemotiveerde aangetekende brief aan JAE Solutions te worden bezorgd binnen een termijn van acht (8) dagen. Voor klachten of betwistingen met betrekking tot de geleverde diensten vangt de termijn aan daags na levering. Met betrekking tot de factuur begint de termijn op de factuurdatum. Bij gebreke aan tijdig protest zijn de diensten/facturen definitief aanvaard en is betaling verschuldigd.
​
​
ARTIKEL 7. AANSPRAKELIJKHEID
​
JAE Solutions verbindt zich ertoe om alle overeengekomen diensten naar best vermogen, met de nodige zorg en professionaliteit uit te voeren. De verbintenissen van JAE Solutions zijn steeds middelenverbintenissen, geen resultaatsverbintenissen. JAE Solutions kan niet aansprakelijk worden gesteld voor fouten in de uitvoering die voortvloeien uit onvolledige, foutieve of laattijdig aangeleverde informatie door de Klant.
​
Behalve in geval van bedrog, is JAE Solutions niet aansprakelijk voor enige schade voortvloeiend uit fouten, vergissingen of nalatigheden van haarzelf of van haar aangestelden, ongeacht de aard van de fout (zelfs grove fouten). In geen geval kan JAE Solutions aansprakelijk worden gesteld voor indirecte of gevolgschade zoals, maar niet beperkt tot, winstderving, verlies van omzet, stijging van operationele kosten, verlies van klanten, of schade aan reputatie.
​
De inhoud van alle door de Klant aangeleverde materialen (zoals tekst, afbeeldingen, illustraties, data of andere inhoud) valt volledig onder de verantwoordelijkheid van de Klant. JAE Solutions kan niet aansprakelijk worden gesteld voor inbreuken op intellectuele eigendomsrechten, privacywetten of enige andere wettelijke bepalingen in verband met het aangeleverde materiaal of de inhoud die de Klant op zijn systemen plaatst.
​
Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om tijdig en regelmatig back-ups te nemen van alle gegevens die worden gebruikt op of via zijn website, e-maildiensten of andere toepassingen. Eventuele back-ups die door JAE Solutions worden gemaakt, zijn uitsluitend bedoeld voor intern gebruik en bieden geen garantie op herstel.
​
In het geval van schade of fouten, is de aansprakelijkheid van JAE Solutions steeds beperkt tot ofwel het opnieuw uitvoeren van de betrokken dienst, ofwel de terugbetaling van het door de Klant betaalde bedrag voor de betreffende dienst. De totale aansprakelijkheid van JAE Solutions zal in geen geval hoger zijn dan het bedrag dat door de Klant werd betaald voor de dienst die aanleiding gaf tot het schadegeval.
​
Indien nodig voor een correcte uitvoering van de opdracht, behoudt JAE Solutions zich het recht voor om bepaalde werkzaamheden uit te besteden aan derden. Voor diensten of producten geleverd door deze externe leveranciers of onderaannemers, aanvaardt JAE Solutions geen enkele aansprakelijkheid die verder reikt dan wat door die derden zelf wordt aanvaard.
​
De Klant erkent dat communicatie per e-mail een geldig, wettelijk aanvaard communicatiemiddel vormt.
​
Voor drukwerk dat in opdracht van de Klant wordt besteld via derden, treedt JAE Solutions uitsluitend op als bemiddelaar. JAE Solutions kan niet aansprakelijk worden gesteld voor fouten of afwijkingen in het drukwerk. De Klant is verantwoordelijk voor de eindcontrole van alle bestanden vóór ze naar druk worden verzonden. Kleine kleurafwijkingen met eerder geleverd drukwerk of digitale proefweergaven zijn steeds mogelijk en worden niet beschouwd als fouten.
​
De feilloze werking van software en hardwareconfiguraties kan nooit volledig worden gegarandeerd. JAE Solutions is dan ook niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door technische storingen, stroomonderbrekingen, netwerkproblemen, bugs in software of andere externe factoren die kunnen leiden tot verlies van gegevens of beschikbaarheid.
JAE Solutions is evenmin aansprakelijk voor tijdelijke onbeschikbaarheid van websites, e-mails of andere online diensten als gevolg van storingen bij hostingproviders, technische of administratieve problemen, cyberaanvallen of andere vormen van overmacht.
​
Alle prestaties van JAE Solutions worden uitgevoerd op zelfstandige basis. De Klant is verantwoordelijk voor het tijdig en volledig aanleveren van correcte informatie die nodig is voor de uitvoering van de opdracht. Het is tevens de verantwoordelijkheid van de Klant om het geleverde werk zorgvuldig na te kijken en goed te keuren. JAE Solutions is niet aansprakelijk voor enige indirecte schade of gevolgschade voortvloeiend uit de opdracht.
​
​
ARTIKEL 8. DOMEINNAMEN EN HOSTING
​
Dit artikel behandelt de aanvraag, toekenning en het gebruik van domeinnamen en IP-adressen. De aanvraag en toekenning van een domeinnaam en/of IP-adressen zijn afhankelijk van de regels en procedures die door de desbetreffende registrerende instanties worden bepaald. Deze instanties hebben het recht om te beslissen of een domeinnaam of IP-adres wordt toegekend. Domeinnamen worden geregistreerd op naam van JAE Solutions, wat betekent dat JAE Solutions de officiële eigenaar van het domein is. JAE Solutions is verantwoordelijk voor het gebruik van het domein en de domeinnaam. Dit houdt in dat JAE Solutions de controle heeft over het domein en zorg draagt voor het gebruik daarvan.
Alle hostingcontracten die door JAE Solutions worden aangeboden, hebben een basisduur van één jaar. Indien de opdrachtgever ervoor kiest om de webhosting via JAE Solutions te regelen, zal de website worden gehost op een geoptimaliseerde server. De opdrachtgever gaat akkoord met de algemene voorwaarden en de afspraken die JAE Solutions heeft met haar hostingpartner. De opdrachtgever erkent dat hij op de hoogte is van deze voorwaarden en ze accepteert. De kosten voor de hosting worden vooraf gefactureerd voor de komende periode, zodat de opdrachtgever altijd op tijd betaalt voor de voortzetting van de hostingdiensten.
Het is de opdrachtgever niet toegestaan om op een website die via JAE Solutions wordt gehost, materialen te plaatsen die in strijd zijn met wetgeving of die schadelijk kunnen zijn voor de reputatie van JAE Solutions. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, het verspreiden van copyright materiaal zonder toestemming, het publiceren van pornografisch, racistisch, antisemitisch, negationistisch of haatdragend materiaal, of het tonen of verkopen van wapens. JAE Solutions kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de veiligheid of de toegang tot de website, aangezien dit buiten hun controle valt. De verantwoordelijkheid voor de inhoud en het gebruik van de website ligt bij de opdrachtgever.
​​
​
ARTIKEL 9. ONDERHOUD
​​
Onder "onderhoud" wordt verstaan: het uitvoeren van kleine, noodzakelijke aanpassingen aan de website met als doel de werking ervan optimaal te houden. Dit kan onder meer gaan over het aanpassen van teksten, updaten van plug-ins of corrigeren van kleine foutjes.
Indien de gevraagde wijzigingen echter aanzienlijke tijd in beslag nemen of als ze als grotere structurele of inhoudelijke aanpassingen worden beschouwd (bijvoorbeeld het toevoegen van nieuwe pagina’s, ingrijpende layout-wijzigingen of het implementeren van extra functionaliteiten), behoudt JAE Solutions zich het recht voor om hiervoor extra kosten aan te rekenen. Deze kosten zullen op voorhand met de Klant worden besproken en pas na goedkeuring uitgevoerd worden.
​
​
ARTIKEL 10. INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN
​
In het kader van de uitvoering van deze overeenkomst kan JAE Solutions intellectuele eigendomsrechten creëren op bepaalde werken, waaronder maar niet beperkt tot ontwerpen, plannen, tekeningen, specificaties, rapporten, adviezen, analyses, methodieken, broncode, visuele elementen, grafisch materiaal of andere creaties die deel uitmaken van de dienstverlening aan de Klant.
​
Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, berusten alle intellectuele eigendomsrechten op deze creaties exclusief bij JAE Solutions. Dit geldt zowel voor reeds bestaande als in het kader van de opdracht ontwikkelde werken.
​
JAE Solutions verleent aan de Klant een niet-exclusieve, onherroepelijke en royaltyvrije gebruikslicentie om het geleverde materiaal te gebruiken binnen het kader en de doeleinden van de overeengekomen opdracht. Deze licentie is beperkt tot het afgesproken gebruik. De Klant mag de werken niet kopiëren, wijzigen, hergebruiken, verspreiden of op enige andere wijze openbaar maken, noch derden daartoe machtigen, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van JAE Solutions.
Alle door de Klant aangeleverde materialen, zoals teksten, afbeeldingen of documenten, blijven eigendom van de Klant. De Klant garandeert dat hij beschikt over alle nodige rechten voor het gebruik van deze materialen en vrijwaart JAE Solutions tegen aanspraken van derden inzake inbreuken op intellectuele eigendomsrechten. De Klant is verantwoordelijk voor het nagaan van eventuele octrooien, auteursrechten, merken, modelrechten of portretrechten verbonden aan het aangeleverde materiaal.
​
JAE Solutions behoudt zich het recht voor om kennis en ervaring, opgedaan tijdens de uitvoering van de opdracht, te hergebruiken voor andere projecten, mits daarbij geen vertrouwelijke informatie van de Klant wordt gedeeld.
​
Zonder expliciete schriftelijke toestemming mogen de door JAE Solutions geleverde producten of diensten niet hergebruikt of verwerkt worden in andere websites, drukwerken of toepassingen dan waarvoor ze oorspronkelijk zijn ontwikkeld. De geleverde ideeën, concepten, voorlopige ontwerpen en beeldmaterialen blijven eigendom van JAE Solutions. De bronbestanden (“source files”) blijven eigendom van JAE Solutions en worden enkel overgedragen indien dit uitdrukkelijk werd overeengekomen.
​
Indien bij de uitvoering van een opdracht gebruik wordt gemaakt van foto’s, illustraties of ander beeldmateriaal dat niet door de Klant werd aangeleverd, maar afkomstig is van externe beeldbanken (gratis of betalend), dan zijn de gebruiksrechten op dit materiaal onderworpen aan de licentievoorwaarden van de betreffende beeldbank. In de meeste gevallen betreft dit een niet-exclusieve gebruikslicentie. JAE Solutions biedt geen garantie ten aanzien van het eigendomsrecht of de exclusiviteit van dit materiaal.
​
De intellectuele eigendomsrechten op het content management systeem (CMS), inclusief de bijhorende software, modules en vormgeving, blijven eigendom van JAE Solutions of van derden met wie JAE Solutions daartoe een overeenkomst heeft afgesloten.
​
​
ARTIKEL 11. EXCLUSIVITEIT
De door JAE Solutions geleverde diensten in het kader van de Opdracht zijn niet-exclusief. Niets in deze Opdracht mag worden opgevat als een beperking voor JAE Solutions om soortgelijke diensten aan derden te verlenen gedurende de looptijd van deze overeenkomst, mits JAE Solutions volledig voldoet aan zijn verplichtingen zoals vastgelegd in de overeenkomst.
​​
​
ARTIKEL 12. ONTBINDING BIJ NIET-NAKOMING
Indien een partij haar verplichtingen niet nakomt, kan de andere partij de in gebreke stellende partij verzoeken om alsnog aan haar verplichtingen te voldoen. Indien de klant zich schuldig maakt aan een ernstige contractuele wanprestatie die hij niet herstelt binnen 8 dagen na ontvangst van een aangetekende ingebrekestelling, heeft JAE Solutions het recht om (1) de overeenkomst tijdelijk op te schorten totdat de klant zijn verplichtingen is nagekomen, of (2) de overeenkomst onmiddellijk te beëindigen. Het niet-betalen van één of meerdere facturen op hun vervaldag wordt altijd beschouwd als een ernstige contractuele wanprestatie.
​
Indien de ingebrekestelling, verzonden per aangetekende brief met ontvangstbewijs, na 15 dagen nog steeds onbeantwoord blijft, behouden de partijen zich het recht voor om de overeenkomst te beëindigen, zonder verplichting tot enige schadevergoeding.
​
Bij beëindiging van de overeenkomst is de klant verplicht om alle door JAE Solutions verleende diensten te betalen, evenals de kosten die JAE Solutions moet maken als gevolg van de beëindiging. Daarnaast is de klant een forfaitaire schadevergoeding van 30% van het bedrag dat JAE Solutions nog had kunnen factureren, verschuldigd, mocht de overeenkomst volledig zijn uitgevoerd. Het eventuele betaalde voorschot blijft in elk geval verworven voor JAE Solutions. JAE Solutions behoudt zich het recht voor om een hogere schadevergoeding te vorderen indien zij kan aantonen dat de werkelijk geleden schade groter is dan het forfaitaire bedrag.
​
Elke partij verplicht zich om de andere partij een redelijke termijn te geven om eventuele tekortkomingen te verhelpen en eerst te zoeken naar een minnelijke oplossing. Indien de klant niet binnen 8 dagen na ontvangst van een betalingsherinnering overgaat tot betaling, is de klant aan JAE Solutions een nalatigheidsrente verschuldigd van 12% per jaar, evenals een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het factuurbedrag, met een minimum van € 20,00, vanaf de datum van de aanmaning tot de volledige betaling.
​
​
ARTIKEL 13. GEHEIMHOUDINGSPLICHT & VERTROUWELIJKHEID
​
Zowel de klant als JAE Solutions verplichten zich om alle informatie, documenten en bedrijfsgeheimen die zij tijdens de uitvoering van de overeenkomst verkrijgen, vertrouwelijk te behandelen. Deze mogen niet buiten het kader van de uitvoering van de opdracht worden gedeeld of gebruikt.
​
Bij beëindiging van de overeenkomst zal elke partij alle documenten die vertrouwelijke informatie bevatten, die aan haar door de andere partij zijn verstrekt, teruggeven. Er mogen geen kopieën van deze documenten worden bewaard.
​
De verplichtingen met betrekking tot vertrouwelijkheid blijven van kracht, ongeacht de afloop van de overeenkomst.
​
​ARTIKEL 14. REFERENTIE
​​
De klant stemt ermee in dat het door JAE Solutions voor de klant ontwikkelde product wordt opgenomen in het referentieportfolio van JAE Solutions. Dit product mag door JAE Solutions worden gebruikt als promotiemateriaal, waaronder publicaties op de website en op sociale media, tenzij de klant schriftelijk anders verzoekt. Tevens gaat de klant akkoord met het vermelden van "Designed by JAE Solutions" in de voettekst van de website.
​​
​
ARTIKEL 15. OVERMACHT
Overmachtssituaties, zoals stakingen, publieke onrust, administratieve maatregelen en andere onverwachte gebeurtenissen waar JAE Solutions geen controle over heeft, ontslaan JAE Solutions van haar verplichtingen voor de duur en de reikwijdte van de hinder. Dit geldt zonder recht op prijsvermindering of schadevergoeding voor de klant.
​
Indien uit de bovengenoemde situatie blijkt dat het niet meer mogelijk is om de verplichtingen redelijkerwijs na te komen, zullen de partijen in onderling overleg besluiten de overeenkomst te herzien of te ontbinden. Prestaties die al door JAE Solutions zijn geleverd vóór de overmachtssituatie, worden alsnog gefactureerd.
​
Geen van beide partijen is aansprakelijk voor vertraging of niet-nakoming van haar contractuele verplichtingen indien deze vertraging of niet-nakoming te wijten is aan een gebeurtenis waar zij geen invloed op heeft en waarvan de gevolgen redelijkerwijs niet konden worden voorzien ten tijde van het sluiten van de overeenkomst, en waarvan de gevolgen niet door passende maatregelen kunnen worden voorkomen.
​
Elke partij stelt de andere partij onverwijld op de hoogte van een overmachtsituatie via een aangetekende brief met ontvangstbevestiging, wanneer zij van mening is dat dit de nakoming van haar verplichtingen in gevaar kan brengen.
In geval van overmacht wordt de uitvoering van de overeenkomst opgeschort totdat de overmachtsituatie verdwijnt of ophoudt. Indien de overmachtsituatie echter langer dan dertig dagen aanhoudt, dienen de partijen contact op te nemen om een eventuele wijziging van de overeenkomst te bespreken.
​
De in deze overeenkomst vastgestelde termijnen worden automatisch verlengd in functie van de duur van de overmachtsituatie.
​
Indien er binnen dertig dagen geen overeenkomst bereikt wordt en de overmachtsituatie aanhoudt, heeft elke partij het recht de overeenkomst automatisch te beëindigen, zonder dat schadevergoeding verschuldigd is, door een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar de andere partij te sturen.
​
Als de overmachtssituatie de vertraging rechtvaardigt, kan de overeenkomst automatisch worden beëindigd, waarbij de partijen van hun verplichtingen worden bevrijd.
​
​
ARTIKEL 16. NIETIGHEID
​
Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is, zullen de overige bepalingen volledig van kracht blijven en zullen JAE Solutions en de klant de nietige bepaling vervangen door een andere bepaling die het doel en de strekking van de nietige bepaling zoveel mogelijk benadert.
​
​
ARTIKEL 17. OVERDRACHT EN ONDERAANNEMING
De overdracht van originele bestanden, drukklare bestanden, illustraties, beeldmateriaal en andere materialen die door JAE Solutions zijn ontwikkeld voor de klant, kan pas plaatsvinden nadat het volledige bedrag van de overeenkomst door de klant is voldaan. Dit omvat zowel het totaalbedrag voor de geleverde diensten als eventuele bijkomende kosten, zoals hosting of onderhoudskosten, die vooraf zijn overeengekomen.
​
Tenzij anders schriftelijk overeengekomen in de overeenkomst, zullen de meeste bestanden worden overgedragen via Wetransfer, een platform dat het eenvoudig mogelijk maakt om grote bestanden veilig te versturen. Het gebruik van Wetransfer wordt geregeld door de voorwaarden die door Wetransfer zelf worden opgelegd. Voor meer informatie over hun platform en de voorwaarden, kan de klant de website van Wetransfer raadplegen op https://wetransfer.com/about. JAE Solutions is echter niet verantwoordelijk voor eventuele technische problemen die zich voordoen tijdens het gebruik van Wetransfer, zoals vertragingen of verlies van gegevens.
​
JAE Solutions mag zijn verplichtingen enkel met schriftelijke toestemming van de klant in onderaanneming geven. Dit betekent dat JAE Solutions derden kan inschakelen om bepaalde taken uit te voeren, mits dit vooraf met de klant is overeengekomen. Desondanks blijft JAE Solutions altijd hoofdelijk aansprakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst en voor de prestaties van de onderaannemers. De klant heeft te allen tijde recht op de juiste uitvoering van de diensten en kan JAE Solutions aanspreken voor de volledige naleving van de overeenkomst, zelfs indien derden bij de uitvoering van de diensten betrokken zijn.
​
De klant erkent dat JAE Solutions de eigenaar blijft van de website en alle bijbehorende technische infrastructuur, inclusief de hosting van de website. De klant krijgt alleen de rechten van beheer over de website, wat betekent dat de klant toegang heeft tot de contentbeheersystemen (CMS) van de website en zelf de inhoud kan bewerken en beheren. De hosting, die essentieel is voor de werking van de website, blijft volledig onder de verantwoordelijkheid van JAE Solutions. Dit houdt in dat JAE Solutions alle hostingdiensten levert, onderhoudt en beheert, inclusief de noodzakelijke updates en beveiligingsmaatregelen.
Als de klant besluit om de hosting te verplaatsen of over te stappen naar een andere aanbieder, zal JAE Solutions hier een beëindigingsovereenkomst voor opstellen, waarbij de klant zich bewust moet zijn van eventuele bijkomende kosten of administratieve verplichtingen die hierbij kunnen komen kijken. JAE Solutions zal de klant tijdig informeren over de stappen die nodig zijn voor een veilige en efficiënte overdracht van de website naar een andere hostingprovider, indien van toepassing.
De klant begrijpt ook dat JAE Solutions altijd het recht heeft om wijzigingen aan te brengen in de hostingdiensten, inclusief het upgraden van servers, het implementeren van nieuwe beveiligingsmaatregelen of andere noodzakelijke aanpassingen die de werking van de website kunnen verbeteren. JAE Solutions zal de klant van tevoren op de hoogte stellen van dergelijke wijzigingen, indien mogelijk.
​
ARTIKEL 18. HARDSHIP
​
Indien een wijziging in omstandigheden die bij het sluiten van de overeenkomst niet te voorzien was, de uitvoering van de overeenkomst te belastend maakt voor een partij die het risico niet had aanvaard, kan de partij de andere partij om heronderhandeling van de overeenkomst verzoeken. Zij blijft haar verplichtingen tijdens de heronderhandeling nakomen.
In geval van weigering of het uitblijven van nieuwe onderhandelingen kunnen de partijen overeenkomen de overeenkomst te beëindigen, op de datum en onder de voorwaarden die zij bepalen, of in onderling overleg de rechter verzoeken de overeenkomst aan te passen. Indien binnen een redelijke termijn geen overeenstemming wordt bereikt, kan de rechter, op verzoek van een partij, de overeenkomst op de datum en onder de door de rechter gestelde voorwaarden herzien of beëindigen.
​​
​
ARTIKEL 19. GEBRUIK VAN AI-GEGENEREERDE CONTENT
​​
De website en/of diensten aangeboden door Jae Solutions kunnen (gedeeltelijk) gebruik maken van technologieën gebaseerd op artificiële intelligentie (AI), waaronder maar niet beperkt tot het automatisch genereren van teksten, afbeeldingen, grafieken, code of andere digitale inhoud.
​
Hoewel Jae Solutions streeft naar hoge kwaliteit en nauwkeurigheid in alle gegenereerde content, aanvaardt Jae Solutions geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele fouten, onvolledigheden of schade voortvloeiend uit het gebruik van AI-gegenereerde informatie. AI-content wordt gegenereerd op basis van algoritmes en data-analyse en kan bijgevolg onbedoelde onnauwkeurigheden bevatten.
​
De gebruiker blijft te allen tijde verantwoordelijk voor het nalezen, controleren en goedkeuren van gegenereerde inhoud vóór publicatie of verder gebruik. Indien er specifieke inhoud of resultaten vereist zijn, raadt Jae Solutions aan om deze manueel te laten controleren of op maat te laten ontwikkelen.
​
Door gebruik te maken van de diensten van Jae Solutions gaat u akkoord met het mogelijke gebruik van AI-technologieën in de uitvoering van de geleverde diensten of op de website.
​
ARTIKEL 20. WIJZIGING
​
Geen enkele wijziging, beëindiging of opzegging van een overeenkomst is geldig, tenzij schriftelijk en ondertekend door de partij of partijen. Een wijziging, beëindiging of opzegging via e-mail wordt eveneens als schriftelijk beschouwd.
JAE Solutions behoudt zich het recht voor om de prijzen aan te passen in geval van verhogingen van kosten door leveranciers, prijsstijgingen van grondstoffen, of andere externe factoren die invloed hebben op de uitvoering van de opdracht. Indien er prijsstijgingen optreden, zal de klant hiervan op de hoogte worden gesteld en worden de prijzen aangepast op basis van de actuele kosten.
Daarnaast kunnen de prijzen jaarlijks geïndexeerd worden op basis van een gangbare prijsindex, die de stijging van de kosten van levensonderhoud of andere relevante economische factoren weerspiegelt. JAE Solutions zal de klant ten minste dertig (30) dagen vooraf informeren over een dergelijke prijsaanpassing.
​​​
​
ARTIKEL 21. TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTBANK
​​
Ieder project is onderworpen aan het Belgische recht. In geval van een geschil zijn de bevoegde rechtbanken die van de plaats waar de Opdracht wordt uitgevoerd.
De partijen verbinden zich ertoe om, overeenkomstig artikel 1725, § 1 van het Gerechtelijk Wetboek, vóór de inleiding van enige andere geschillenbeslechtingsprocedure, een bemiddelingsprocedure met een erkende bemiddelaar in te leiden. De taal van de geschillenbeslechtingsprocedure zal de taal van onderhavige overeenkomst zijn, bijgevolg het Nederlands.
Voor vragen of opmerkingen over deze voorwaarden kunt u mij steeds contacteren via jonas@jaesolutions.be.